آیا میدانستید که تبلیغات بالقوه اینستاگرام 1.16 میلیارد کاربر (یا 19 درصد از جمعیت بزرگسال جهان) است؟ همچنین 130 میلیون کاربر اینستاگرام هر ماه روی پست های خرید کلیک می کنند. به علاوه، 50 درصد از کاربران پس از دیدن تبلیغ یک برند در اینستاگرام، علاقه بیشتری به آن نشان می دهند.
همه اینها چه ربطی به انتخاب یا عدم استفاده از پروفایل تجاری اینستاگرام دارد؟ خوب، همه این مزایای تبدیل محرک تنها در صورتی در دسترس شما هستند که پروفایل خود را تجاری کنید.
از پستهای قابل خرید در اینستاگرام گرفته تا گزارشات Insight مخاطبان و تبلیغات، همه از ویژگی های اکانت تجاری اینستاگرام هستند.
اگر میپرسید پروفایل کسبوکار اینستاگرام چگونه کار میکند و آیا ارزش این کار را دارد، به جای درستی آمدهاید.
در این مقاله در مورد موضوعات زیر صحبت خواهیم کرد:
- پروفایل تجاری اینستاگرام چیست؟
- انواع اکانت های اینستاگرام
- چگونه یک پروفایل تجاری در اینستاگرام ایجاد کنیم؟
- مزایای تغییر اکانت اینستاگرام به تجاری
- مزایای تبلیغات از طریق بخش تبلبغات اینستاگرام
- چه نوع گزارشاتی را با پروفایل تجاری اینستاگرام در اختیار خواهید داشت؟
- معایب پروفایل Business اینستاگرام
پروفایل تجاری اینستاگرام چیست؟
به طور خلاصه، پروفایل تجاری اینستاگرام نوعی حساب کاربری است که می توانید در اینستاگرام انتخاب کنید.
دارای مجموعه ای از ویژگی های خاص کسب و کار و عملکرد مفید است که می تواند به شما کمک کند درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشید، مشتریان ایده آل خود را هدف قرار دهید و حتی فید اینستاگرام خود را به یک فروشگاه آنلاین قابل خرید تبدیل کنید.
انواع اکانت های اینستاگرام
حساب های شخصی: این نوع حساب پیش فرض اینستاگرام است و یک پروفایل شخصی اینستاگرام برای افرادی طراحی شده است که می خواهند محتوا را به اشتراک بگذارند و با خانواده یا دوستان خود ارتباط برقرار کنند
حسابهای سازنده: این یک نوع حساب جدید است که برای تأثیرگذاران، شخصیتهای عمومی و سازندگان محتوا با تمرکز بر ویژگیها، بینشها و تجزیه و تحلیلهای جدید ویژه سازندگان طراحی شده است.
حساب های تجاری: این بهترین نوع حساب برای برندهایی است که به دنبال بازاریابی کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی هستند. به شما امکان می دهد به تبلیغات، گزارشات دقیق از مخاطبان، دکمه های تماس قابل کلیک، خرید اینستاگرام و موارد دیگر دسترسی داشته باشید و این فقط شما نیستید که متوجه تفاوت خواهید شد. برای کاربران، پروفایل تجاری اینستاگرام دارای مجموعهای از ویژگیهای قابل تشخیص است.
به شما توصیه می کنم مقاله زیر را هم مطالعه کنید:
چگونه هر هفته بین 700 تا 1000 فالوور جذب کنیم؟
به طور مشابه به دنبال علامت آبی برای شناسایی یک حساب تأیید شده، سریعترین راه برای تشخیص اینکه آیا یک حساب اینستاگرام خاص به عنوان پروفایل تجاری تنظیم شده است یا خیر، نگاه کردن به بیو است.
اگر دکمهای را میبینید که به شما امکان تماس مستقیم با شرکت را میدهد (مانند «تماس» یا «ایمیل»)، آن برند خاص از اکانت Business استفاده میکند.
بهعلاوه، اگر کاربران متوجه برچسبهای قابل خرید، پستهای حمایتشده با کیفیت بالا یا تبلیغات کسبوکار شما شوند، اینها نشانه واضح دیگری هستند که نشان میدهد برند شما از پروفایل تجاری اینستاگرام استفاده میکند.
چگونه یک پروفایل تجاری در اینستاگرام ایجاد کنیم؟
ایجاد تغییر در پیج کسب و کار واقعا نمی تواند ساده تر از این باشد (و همچنین رایگان است!). به بخش بیو اینستاگرام خود بروید و سپس روی Edit Profile و سپس Switch to a Professional Account کلیک کنید.
همچنین می توانید با کلیک روی سه خط در گوشه بالا سمت راست و رفتن به تنظیمات > حساب > تغییر به حساب حرفه ای به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.
میتوانید بین حساب Creator و Business یکی را انتخاب کنید. Business را انتخاب کنید.
روی ادامه کلیک کنید و میتوانید صفحه فیسبوک خود را به حساب کاربری متصل کنید (که اگر صفحه FB دارید قطعاً باید انجام دهید). روی Next یا Don’t Connect to Facebook Now کلیک کنید.
در مرحله بعد، دستهای را انتخاب میکنید که بهترین توصیف کننده کاری است که کسب و کار شما انجام میدهد. روی Next کلیک کنید و اینستاگرام از شما می پرسد که آیا می خواهید پروفایل خود را تبدیل کنید. روی OK کلیک کنید. سپس فقط اطلاعات تماس خود را بررسی کرده و روی Done کلیک کنید.
مزایا و معایب تغییر اکانت اینستاگرام به تجاری
اکنون که اصول اولیه را درک کرده اید، زمان آن رسیده که گزینه های خود را بسنجید و تصمیم بگیرید که آیا پروفایل تجاری اینستاگرام حرکت مناسبی برای برند شما خواهد بود یا خیر.
مانند هر فعالیت دیجیتال مارکتینگ دیگری، مردم نظرات قوی در مورد این دارند. برخی از افراد به نمایه های تجاری و همه چیزهای خوبی که می توانند برای کسب و کار شما انجام دهند سوگند یاد می کنند، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند ارزش این همه تبلیغات را ندارند (و می توانند بر دسترسی و تعامل ارگانیک برند شما تأثیر بگذارند).
بنابراین، اجازه دهید نظر را از آن خارج کنیم و فقط به حقایق و ویژگیها نگاه کنیم تا به شما کمک کند آگاهانهترین تصمیم خود را بگیرید.
1. می توانید بیوگرافی اینستاگرام کامل تری داشته باشید.
هر بازاریاب میداند که در مورد بیوگرافی اینستاگرام خود، فضای بسیار محدودی دارید. با یک حساب استاندارد، شما فقط 150 کاراکتر و گزینه ای برای اضافه کردن یک پیوند قابل کلیک دارید.
اما، با یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام، فضای کمی بیشتر دارید تا واقعاً اثربخشی پروفایل خود را به حداکثر برسانید.
با یک حساب تجاری، دکمههای تماس قابل کلیک را به دست میآورید که به کاربران امکان میدهد با یک ضربه، ایمیل بزنند و با شماره تلفن کسبوکارتان تماس بگیرند. به علاوه، میتوانید دکمهای برای دنبالکنندگان برای دریافت مسیرهای کسبوکارتان (در صورت وجود) و همچنین آدرس وب سایت کسبوکارتان اضافه کنید.
2. شما می توانید تبلیغات اجرا کنید.
وقتی صحبت از اینستاگرام برای تجارت به میان میآید، تبلیغات ابزار قدرتمندی است که میتوانید از آن برای افزایش فروش خود استفاده کنید و بازده معناداری را از تلاشهای اینستاگرام خود بگیرید.
برای مثال، کافی است نگاهی به اولین تبلیغ اینستاگرام مایکل کورس بیندازید. تعداد لایکهای آن تبلیغ در مقایسه با یک پست تبلیغاتی نشده از برند، چهار برابر بیشتر بود.
اما نکته اینجاست: طبق گفته اینستاگرام، برای اینکه بتوانید تبلیغات را روی پلتفرم اجرا کنید به دو چیز نیاز دارید. آن دو چیز عبارتند از:
- صفحه فیس بوک
- پروفایل تجاری اینستاگرام
با جابجایی از یک حساب شخصی اینستاگرام به یک نمایه تجاری، شما این امکان را دارید که انواع تبلیغات را اجرا کنید و مشتریان و دنبال کنندگان بالقوه را به صفحه خود هدایت کنید. داشتن یک حساب تجاری همچنین به شما این امکان را می دهد که پست های تجاری خاص را مستقیماً از داخل برنامه تبلیغ کنید.
مزایای تبلیغات از طریق بخش تبلبغات اینستاگرام
هدفگیری دقیق مخاطب: برخلاف محتوای ارگانیک اینستاگرام (که توسط الگوریتم دیکته میشود)، تبلیغات پولی اینستاگرام به شما امکان میدهد اطلاعات دقیق جمعیتی و کاربرانی را که محتوای شما را میبینند (از جمله جنسیت، گروههای سنی و کاربران در مکانهای خاص) مشخص کنید.
دستیابی به مشتریان جدید: با تبلیغات هدفمند اینستاگرام، نام تجاری شما می تواند به راحتی به مخاطبان جدید در اینستاگرام دسترسی پیدا کند و از آنها استفاده کند (به جای اشتراک گذاری محتوا با شبکه فالوورهای فعلی شما). از آگاهی از برند گرفته تا تبدیل، تبلیغات چیزی است که شما را قادر می سازد در اینستاگرام به عنوان یک تجارت رشد، مقیاس و موفقیت داشته باشید.
ایجاد تعامل معنادار: از پستهای فید گرفته تا محتوای IGTV، هر تبلیغ اینستاگرام با یک هدف خاص و مزیت دکمه تماس به اقدام قابل کلیک ارائه میشود که به شما امکان میدهد ترافیک را به وبسایت خود هدایت کنید، کاربران را به فروشگاه تجارت الکترونیک خود سوق دهید یا حتی تشویق کنید. آن ها برند شما را در اینستاگرام دنبال کنند.
3. شما گزارشات دقیق و ابزارهای تجزیه و تحلیل را در اختیار خواهید داشت؟
اطلاعات Insight و تجزیه و تحلیل برخی از ویژگی های مفید دیگری هستند که در صورت تبدیل به پیج شخصی به تجاری اینستاگرام می توانید از آنها لذت ببرید.
از درک این که مخاطبان شما در چه ساعاتی از روز فعالتر هستند تا بررسی انواع پستهایی که بیشترین تعامل را دارند، بینش اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را اصلاح و مرور کنید تا حداکثر تاثیر را از بازاریابی رسانههای اجتماعی خود داشته باشید.
چه نوع گزارشاتی را با پروفایل تجاری اینستاگرام در اختیار خواهید داشت؟
بینش مخاطبان: این شامل تفکیک رشد فالوورها، مکانهای برتر فالوورهای شما، محدوده سنی و جنسیت آنها و همچنین فعالترین زمانها (هم در هر روز و هم در کل هفته) است.
Content Insights: این شامل تجزیه و تحلیل آخرین تعاملات محتوای شما در پستهای Feed و Stories و همچنین پستهای برتر شما بر اساس معیارهایی مانند دسترسی، تعامل، تبدیلها و موارد دیگر است.
در حالی که این گزارشات همه چیز را پوشش نمی دهند، آنها بینش ارزشمندی را در مورد رفتار مخطبان در اختیار شما می گذارند.
برای کاربران Sked، ویژگی link-in-bio در نظر گرفته شده که به شما امکان می دهد هر کلیکی که روی لینک های بیو پیج شما می شود را ردیابی کنید. این یک راه عالی برای فهمیدن اینکه چه نوع محتوایی برای مخاطبان شما بهترین است.
Sked همچنین تجزیه و تحلیل های عمیق تر اینستاگرام را ارائه می دهد که می تواند به شما در تنظیم دقیق استراتژی اینستاگرام کمک کند. به تعامل و دسترسی، جمعیت شناسی مخاطب، گزارش استوری ها، بهترین زمان برای ارسال پست و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.
معایب پروفایل Business اینستاگرام
بدیهی است که دلایل زیادی وجود دارد که چرا کسب و کار شما می تواند از تغییر به پروفایل تجاری اینستاگرام سود ببرد. اما روی دیگر سکه چطور؟
در نهایت، استفاده از پروفایل تجاری اینستاگرام معایب بسیار کمی دارد. در واقع فقط یک مورد در این لیست وجود دارد. اما میتواند برای بسیاری از برندها یک نقطه چسبنده باشد، بنابراین در صورتی که برای شما مشکل ساز باشد، ارزش آن را دارد که آن را پوشش دهید.
ممکن است به میزان مشارکت خود آسیب وارد کنید.
اینستاگرام معمولاً در مورد همه چیزهایی که با الگوریتم آنها درگیر است، کاملاً محتاط می ماند. اما، اگر پلتفرم از شرکت مادر، فیس بوک پیروی کند، ما یک چیز را به طور قطع می دانیم: آنها می خواهند مردم برای تبلیغات پول پرداخت کنند. این جایی است که آنها پول خود را به دست می آورند.
اینگونه درباره اش فکر کن. وقتی به پروفایل تجاری در اینستاگرام تغییر میدهید، به پلتفرم پیام میدهید که واقعاً یک کسبوکار مشتاق هستید تا برند و محصولات خود را در مقابل مشتریان احتمالی قرار دهید. این عمل به تنهایی شما را به عنوان یکی از مشتریان هدف اینستاگرام معرفی می کند تجارتی که برای برخی تبلیغات آماده است.
در نتیجه، اینستاگرام ممکن است برخی تنظیمات را انجام دهد که به این معنی است که تعداد کمتری از دنبال کنندگان شما پست های شما را در فیدهای خود می بینند.
بهعلاوه، از آنجایی که برندهای بیشتری در شبکههای اجتماعی حضور دارند، الگوریتمها تقریباً همیشه فرض میکنند که کاربران برای پست یک دوست یا فرد بیشتر از پیام فروش یک برند ارزش قائل میشوند که این امر دیدن محتوای شما را بسیار سختتر میکند.
در حالی که یافتن آمار خاصی که نشاندهنده میزان تعامل برندها پس از تغییر است دشوار است، بسیاری گمان میکنند که تغییر به نمایه تجاری میتواند تأثیر منفی داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید