تعریف بازار یابی محتوا
بازاریابی محتوا یعنی انتشار مطلبی که برای جذب مشتری نوشته شده است و هدف از آن تنها دیده شدن و بهبود نتیجه در موتور جستجو نیست. در بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید می شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملا در ارتباط باشد تا کاربران بتوانند با خواندن آن ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن ها، تصمیم بگیرند.
به زبان ساده، بازاریابی محتوا همان هنر برقراری ارتباط با مشتریهای بالفعل و بالقوه است. شما بواسطه این شیوه مشتریان خود را آموزش میدهید و بدون جلسه معرفی محصولات و خدمات جدید خود، آنها را به سوی خود حرکت میدهید. اشتراکگذاری اطلاعات مفید و کاربردی مرتبط با نیاز مخاطبانتان سبب میشود که سرعت تبدیل شدن یک مشتری عادی به یک خریدار وفادار، افزایش یابد و دیگر این که آنها برای محصولات جدیدتان به شما مراجعه کنند.
یک نکته ای را که باید بدانیم، این است که آگاهی و دانش مردم نسبت به گذشته بیشتر شده است و آن ها سعی می کنند که دیگر هیچ محصولی صرفا با تبلیغات بیشماری که برای آن انجام می شود، خریداری ننمایند. کاربران وقتی تبلیغ کالایی را مشاهده می کنند، اول در اینترنت ویژگی و مزایا و معایب آن را جستجو می کنند، سپس اگر متوجه شوند که این محصول نیاز آن ها را برطرف می کند، اقدام به خرید آن می کنند. پس خیلی مهم است که در سایت شما، مطالب و اطلاعات مورد نیاز برای هر محصول و خدمات را قرار دهید. برای یادگیری یک حرفه پولساز می توانید در دوره سئو شرکت کنید.
امروزه روش های جدید برای بازاریابی محتوا وجود دارد و صرفا فقط تولید محتوای متن را شامل نمی شود. امروزه شاهد ورود شبکه های اجتماعی جدیدی مانند اینستاگرام هستیم که خود آنها نیازمند یک استراتژی برای بازاریابی محتوا است تا بتوان علاوه بر جذب کاربران جدید، فروش خود را بیشتر کنند. در بخش آموزش سئو هانت میتوانید اطلاعات مفیدی در مورد این حوزه بدست بیاورید.
مزایای بازاریابی محتوا
- بهینه سازی سایت با بازاریابی محتوا: چرا که محتوایی که تولید کرده اید که هم برای کاربران و هم از دید موتور جستجو با ارزش است..
- افزایش آگاهی در مورد برند با بازاریابی محتوا: هر کسبوکاری که شروع به کار خود میکند، نیاز به اطلاعرسانی در مورد خود باشد و نام خود را به گوش مخاطبان هدفش برساند که اصطلاحا به آن برندینگ هم میگویند.
- ایجاد وفاداری: هر چه قدر که محتواهای شما برای مخاطب مفید و با ارزشتر باشند، وفاداری او به شما بیشتر افزایش پیدا میکند.
- افزایش تعداد موقعیتهای فروش بالقوه (Lead Generation) با بازاریابی محتوا: به واسطه اجرای راهکارهای بازاریابی محتوا و انتشار آنها در کانالهای مناسب و مرتبط با کسبوکار خود، میتوانید موقعیتهای بسیاری برای فروش محصولات و خدمات خود ایجاد کنید که به صورت بالقوه هستند. با یک صفحه فرود و قرار دادن یک محتوای مفید در آن، میتوانید ایمیل مخاطب خود را گرفته و از این طریق به او اطلاعرسانیهای مربوط به محصولات و خدمات خود را انجام دهید
- افزایش فروش: مشخصا این همه برنامه برای بازاریابی محتوا باید نتیجه ثمربخشی داشتهباشد. معمولا همه کسبوکارها سعی بر افزایش فروش دارند و به همین دلیل است که سراغ محتوا میروند تا به کمک آن مخاطبان خود را راضی کنند و ارزشی اضافی به آنها برسانند.
هانت با طراحی سایت ارزان و حرفه ای میتواند اولین قدم را برای رشد کسب و کار شما بردارد.
دیدگاهتان را بنویسید