خانه » متا تگ چیست

دوره سئو نسل جدید
تخفیف 75 درصدی به مدت محدود

00روز
00ساعت
00دقیقه
00ثانیه

2.1 میلیون تومان

8.4

ثبت نام از طریق تماس با شماره های زیر:

09912019071

09195932514

متا تگ چیست

متا تگ <meta>، یکی از مهمترین شاخص‌هایی است که بر روی سئو اثرگذاری بالایی دارد. متا تگها برای موتور جستجو و مرورگر هستند و کاربران آن را مشاهده نمی‌کنند.

اجزای متا تگ

Name: مشخص کننده نام متا تگی است که شما قصد استفاده از آن را دارید.
Description: تعیین کننده محتویات متاتگ برای موتورهای جستجو می‌باشد.

زبان ساختاری (Content Type)

این متاتگ ساختار صفحه شما را به موتورهای جستجو معرفی می کند و می گوید که کاراکتر های آن از چه یونیکدی پیروی می کنند. این متاتگ حتما باید در کدنویسی هر قالب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
< meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />

متا تگ viewport

این متا تگ در ابتدا توسط شرکت اپل معرفی شد و اطلاعات مفیدی در مورد ابعاد صفحه وب سایت و نحوه زوم وب سایت به مرورگر می دهد. اما اگر به خوبی از این تگ استفاده نشود، صفحات وب سایت در گوشی های موبایل به درستی نمایش داده نمیشود. برای این که بتوانید یک قالب ریسپانسیو طراحی کنید باید این متا را در تگ <head> سایت خود قرار بدهید. در بخش آموزش طراحی سایت می‌توانید با اصول طراحی سایت آشنا شوید. دوره سئو تیم هانت تمام نیازهای شما را برای شروع یک کسب و کار پولساز برطرف می کند.

<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1″ />

متا تگ توضیحات (Description)

توضیحات یک صفحه جزو استاندارد ها و یکی از موارد اصلی در سئو داخلی است. توضیحات مهم است مخصوصا در هنگام نمایش نتایج جستجو و بیان اینکه چه ویژگی هایی دارید که سایر رقبا از از آنها بی نصیب هستند. این متاتگ از بالاترین اهمیت برای موتورهای جستجو برخوردار است و محتوای صفحه شما را معرفی خواهد کرد. برای قرار دادن این متاتگ در کد نویسی خود می بایست آنرا در بین تگ Head و بعد از Title و متاتگ Content Type قرار دهید. تعداد کاراکترهای توضیحات متا بین 150 تا 160 کاراکتر باشد. از کاراکترهای غیر متعارف مانند @ , ! , $ , …. در متا تگ توضیحات استفاده نکنید. تکرار تاکید روی کلمات کلیدی تاثیر خوبی نخواهد داشت. در بخش آموزش سئو هانت می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد سئو کسب کنید

<meta name=”description” content=”Description” />

تگ کانونیکال (Canonical Tag): به گوگل بگویید، «صفحه‌ی اصلی من اینه!»

فرض کنید محتوای مشابهی را در دو URL متفاوت در وبسایت خود دارید. این کار باعث سردرگمی موتورهای جستجو می‌شود و نمی‌فهمند که کدام یک از این صفحات را به عنوان نسخه‌ی اصلی در نظر بگیرند. در اینجا، تگ کانونیکال به کمک شما می‌آید. با استفاده از این تگ، به گوگل اعلام می‌کنید که صفحه‌ی اصلی و مورد نظر شما برای آن محتوا، کدام است. این کار از بروز مشکل محتوای تکراری (Duplicate Content) جلوگیری می‌کند.

متا تگ کلمات کلیدی (Keywords)

این متاتگ برای معرفی کلمات کلیدی درون سایت شما در نظر گرفته شده است. سعی کنید کلمات کلیدی که در این قسمت استفاده می کنید در محتوای صفحه به کار گرفته شده باشد. زیاد بودن کلمات کلیدی در Ranking سایت نتیجه برعکس ایجاد می کند و کمتر بودن آن نتیجه بهتری را به دنبال دارد ( حداکثر 10 کلمه ) و حداکثرتعداد کارکتری که در این قسمت می توان اضافه کرد 500 کارکتر می باشد. لازم به ذکر است برای جدا سازی کلمات کلیدی، از علامت ویرگول به صورت انگلیسی استفاده کنید.

<meta name=”keywords” content=”keyword1 , keyword2 , keyword3″ />

متا تگ نویسنده (Author)

در این متاتگ می توانید نام نویسنده را قرار دهید. این متاتگ برای سایت هایی که چند مدیر و کاربر مجزا دارد، می تواند مفید واقع شود.

<meta name=”author” content=”Arash Kamali” />

زبان سایت و محتویات آن (Content Language)

این متاتگ در موتورهای جستجو بسیار مفید می باشد و در مواقعی که موتورها بخواهند سایت ها را بر اساس زبان و یا منطقه زبانی آنها گروه بندی نمایند، بسیار مفید می باشد.

<meta http-equiv=”content-language” content=”fa” />

متا تگ حق چاپ و نشر (Copyright)

این متاتگ معمولا برای سایت هایی با محتویات خاص مانند سایت های علمی-فرهنگی ارائه دهنده مقالات در سطح جهانی، مورد استفاده قرار میگیرد. در این نوع متاتگ تاریخ و نوع کپی رایت سایت به نمایش ‘گذاشته می شود.

<meta name=”copyright” content=”©2014 PARSDATA” />

متا تگ اسپایدر (Robots)

این متاتگ به نحوه برخورد ربات های جستجوگر با سایت شما، می پردازد. البته همه ی ربات ها از این متاتگ پیروی نمی کنند (مانند ربات گوگل که در ادامه توضیح خواهیم داد)، اما بد نیست که در صفحه اول سایت خود آن را استفاده کنید. این متاتگ برای زمانی موثر خواهد بود که شما از robots.txt استفاده نکرده اید.
در دستور پایین به ربات ها خواهید گفت که صفحه شما را در لیست جستجو ذخیره کرده و از لینک های موجود در آن پیروی کنند.

<meta name=”robots” content=”index, follow” />

متاتگ ربات گوگل (Googlebot)

این متاتگ مخصوص ربات جستجوگر گوگل میباشد و همانطور که گفته شد از آنجا که این ربات در متاتگ Robots عمل نمیکند، می توانید از این متاتگ استفاده نمایید.

<meta name=”googlebot” content=”noarchive” />

متا تگ generator

از این متاتگ می توانید برای زمانی استفاده نمایید که می خواهید مشخص کنید صفحه مورد نظر از چه برنامه یا خدماتی جهت انتشار محتوا استفاده می کند. این متاتگ کاملا اختیاری میباشد و تاثیر چندانی در رتبه و عملکرد سایتتان در موتورهای جستجو ندارد.

<meta name=”generator” content=”Dreamweaver CS” />

متا تگ انقضا (Expire)

این متاتگ تاریخ انقضای صفحه را مشخص می کند.

<meta name=”expires” content=”tue, 21 Jun 1999″ />

متا تگ کنترل کش (Cache-Control)

برای مدیریت نحوه ذخیره کردن صفحات در مرورگر کاربران، از این متاتگ استفاده می‌گردد. در اکثر مرورگرها محتویات صفحه شما، مانند تصاویر، فایل ها و .. در حافظه موقت ذخیره می‌شود تا مدت زمان لود شدن صفحات کاهش پیدا می‌کند:

<meta http-equiv=”Cache-control” content=”public” />

محتوای شما در حافظه مشترک تمام کاربران یک سیستم ذخیره می شوند.

<meta http-equiv=”Cache-control” content=”private” />

محتوای شما تنها در حافظه نام کاربری شما ذخیره می شود.

<meta http-equiv=”Cache-control” content=”no-cache” />

هیچ ذخیره ای از محتوای شما در حافظه صورت نمی گیرد.

< meta http-equiv=”Cache-control” content=”no-store” />

در محدوده زمانی کوتاهتری محتوای شما ذخیره و نگهداری می شوند و به صورت آرشیو در نمی آیند.

طراحی سایت ارزان را از هانت بخواهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *