داشتن وب سایت حرفه ای میتواند به تجارت شما کمک کند، اما صرفا داشتن خود سایت این کار را انجام نمیدهد، بلکه باید وب سایت شما توسط موتور جستجو هم دیده شود تا بتواند شما را به کاربران اینترنت معرفی کند.
طراحی ریسپانسیو سایت
چیزی که بیش از همه فاکتورهای سئو مورد توجه گوگل قرار گرفته است، طراحی ریسپانسیو سایت است. بیش از 60 درصد کاربران اینترنت با استفاده از موبایل به چرخ زنی در شبکه های اجتماعی و وب سایتها میپردازند. هانت با طراحی سایت ریسپانسیو میتواند شما را در این زمینه کمک کند.
تولید محتوا
تولید محتوا، امروزه بیشتر از هر چیزی در بهینه سازی سایت تاثیر دارند. گوگل به سایت هایی که از محتوای ناب و غیر کپی استفاده می کند، بیشتر بها و امتیاز می دهند و آن هایی را که محتوای دیگر سایت را کپی کرده، نه تنها جریمه می کند بلکه ممکن است لیست نتایج گوگل هم حذف کند.
متا تگ ها
در هر صفحه قسمتی وجود دارد به نام تگ <head> که متا تگ ها درآن قرار می گیرند. هر صفحه برای خود متاتگ منحصر به فردی دارد و باید با بقیه متفاوت دارد. متا تگ title یا عنوان و متاتگ توضیحات، دوتا از مهمترین متاتگ ها در افزایش رتبه سایت در گوگل می باشند. حتما در متاتگ ها کلمات کلیدی اصلی را به کار ببرید. هانت با طراحی سایت ارزان میتواند وب سایتی که رعایت سئو در ان رعایت شده است، طراحی کند.
چگالی کلمات کلیدی
چگالی کلمات کلیدی در افزایش رتبه سایت در گوگل خیلی مهم است. اصولا حداقل کلمات محتوا باید 500 وحداکثر 1500 کلمه باشد زیرا کمتر از 500 کلمه را گوگل ممکن است ایندکس نکند و بیشتر از آن را کاربر نخواند و وب سایت را ترک نماید. اما مساله مهم، چگالی کلمات کلیدی است. کلمات نه باید خیلی کم باشد که گوگل تقریبا اصلا تقریبا متوجه وجود آن نشود و نه باید اینقدر زیاد باشد که فکر شما قصد دورزدن آن را دارید. بهتر است که این چگالی نسبت به کل تعداد کلمات بین 2 تا 5 درصد باشد. در بخش آموزش سئو هانت میتوانید بیشتر در مورد این حوزه اطلاعات کسب کنید.
توجه به لینک ها
لینک ها یکی از مهمترین عوالی هستند که باید در وب سایت خود به ان ها توجه کنید. لینک های داخلی بین صفحات که با استفاده از انکر تکست انجام می شود، باعث ارتبط بین صفحات داخلی و سریع ایندکس شدن صفحات می شود. لینک های خارجی یعنی اینکه آن ها محتوای سایت شما را مناسب دیده اند و به نوعی تاییده سایت شما به عنوان یک سایت باکیفیت می باشند. لینک های خارجی بیشتر از داخلی ها در افزایش رتبه سایت در گوگل اثرگذار هستند.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی امروزه بیشتر از همه برای ارتباط بین افراد استفاده می شود. کاربران اگر محتوای صفحه ای را مناسب ببینند، آن را در شبکه های خود برای دوستانشان به اشتراک می گذارند و از این رو این مساله می تواند باعث ورودی بیشتر به سایت شما شود. مهمترین عاملی که باعث می شود کاربران سایت شما را در شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذراند، مطالب ارگانیک شما است. پس خیلی مهم است که در پایین هر مطلب دکمه اشتراک گذاری انواع شبکه ها قرار دهید.
تگ Alt عکس
این تگ شاید تاثیر مستقیمی در بهبود رتبه سایت در گوگل نداشته باشد، اما بعضی مواقع عکس ها به خوبی آپلود نمی شوند. زمانی که عکس ها در هنگام بارگذاری سایت، نشان داده نشوند، جمله داخل این تگ نشان داده خواهد شد. هر عکسی باید تگ alt مخصوص به خود را داشته باشد و همچنین بهتر است که از کلمه کلیدی اصلی سایت نیز در این تگ استفاده شود. البته در جستجوی عکس گوگل، معیار جستجو و نشان دادن عکس ها، این تگ است.
استفاده از نقشه سایت
نقشه سایت راهنمای گوگل برای پیمایش راحت تر و سریع تر در سایت است. با ایجاد هر صفحه جدید، لینک آن در نقشه سایت قرار می گیرد و گوگل سریعا متوجه این موضوع می شود و آن را ایندکس می کند. نقشه سایت یکی از عوامل مهم در افزایش رتبه سایت در گوگل است.
سرعت سایت
یکی از عوامل مهم در افزایش رتبه سایت در گوگل، سرعت سایت و بارگذاری صفحات آن میباشد. هر چه سرعت سایت بیشتر باشد، علاوه براینکه تاثیر مثبتی می تواند در سئو سایت شما داشته باشد، باعث جذب کاربران نیز خواهد شد. با مطالعه بخش آموزش سئو میتوانید بهینه سازی وب سایت خود را آغاز کنید.
دیدگاهتان را بنویسید