معرفی پورشه پانامرا 2017

خانه » معرفی پورشه پانامرا 2017

پورشه پانامرا (Porsche Panamera)، یکی از زیباترین و لوکس‌ترین خودروهایی است که کمپانی پورشه تولی کره است. پانامرای جدید شبیه 911 شده که از دو طرف کشیده شده باشد! کاهش قوس سقف در قسمت انتهایی خودرو و همچنین چراغ‌های عقبی که پورشه قبلا آن‌را در ماکان تست کرده بود، همگی تحت تاثیر 911 هستند. ابعاد خودرو نیز بصورت ناچیزی افزایش یافته است مثلا فاصله محوری تنها 3 سانتیمتر و طول کلی نیز فقط 3.4 سانتیمتر بیشتر از نسل قبل شده؛ عرض و ارتفاع خودرو نیز به ترتیب 6 میلیمتر و 5 میلیمتر بیشتر است.


پانامرا 2017 به قلب‌های تازه نفسی مجهز است. پورشه می‌گوید تمامی انجین‌های این خودرو را بهبود داده است طوریکه همگی آن‌ها نسبت به نسل قبل هم قوی‌ترند و هم مصرف کمتری دارند. پانامرا با سه انجین توئین توربوی تازه وارد بازار شده که روی مدل‌های توربو، 4S و 4S Diesel قرار گرفته‌اند. احتمالا توجهی به انجین آخر نداشتید! پورشه برای نخستین‌بار است که روی پانامرا، انجین 8 سیلندر دیزلی قرار می‌دهد. این انجین هم‌اکنون قوی‌ترین دیزلی پورشه لقب گرفته است. همچنین 4S Diesel با داشتن حداکثر سرعت 285 کیلومتر برساعت، هم‌اکنون سریع‌ترین خودروی دیزلی جهان نیز به شمار می رود.
پورشه حالا باید به پانامرا 2017 افتخار کند چراکه توانسته رکورد سریع‌ترین سدان لوکس جهان را در پیست نوربرگ رینگ آلمان (معروف به Green Hell) ثبت کند. پورشه، ویدئوی زیر را نیز به مناسبت همین موضوع منتشر کرده است. پانامرا توربو 2017 یک دور این پیست را در مدت زمان 7 دقیقه و 38 ثانیه طی کرده است که برابر سوپراسپرت‌هایی مانند لکسس LFA ، فراری 458 ، لامبورگینی گالاردو و کوروت C6 ZR1 است.

به لحاظ ظاهری، پانامرا توربو را می‌توان با سپر متفاوت و همچنین مه‌شکن‌های دایره‌ای شکلش از نسخه‌های 4S و 4S Diesel شناخت. همچنین علاوه بر رینگ‌ها، خروجی‌های اگزوز نیز چهارگوش هستند درحالیکه برای مدل‌های 4S و 4S Diesel خروجی‌ها دایره‌ای شکل است.

قیمت پایه‌ای مدل 4S آن حدود 113000 یورو، مدل 4S Diesel حدود 117000 یورو و مدل Turbo آن نیز حدود 153000 یورو است.