×

تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار

۱۹ام خرداد 0 نویسنده: behzad

شبکه های اجتماعی در حدود ۲ میلیارد نفر طرفدار دارند. بنابراین شبکه های اجتماعی راه حلی ارزان و در عین حال جذاب برای شناساندن کسب و کار خود در سطح جهانی است. شبکه های اجتماعی علاوه بر کسب و کار می‌توانند بر روی فرهنگ یک جامعه تاثیر بگذارند. شبکه های اجتماعی بزرگی مانند فسبوک که تقریبا ۲ میلیارد نفر عضو دارد می‌تواند به صورت رایگان برای شما مشتری جذب کند. در سری مقالات بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما خواهیم گفت که چگونه با کاربران خود تعامل برقرار کنید و محصولات خود را به آنها معرفی کنید.

اما فواید شبکه های اجتماعی برای کسب و کار چیست ؟ در این مقاله ۱۰ مزیت اصلی شبکه های اجتماعی بر تجارت را گردآوری کرده‌ایم.

بدست آوردن شناخت کامل از مشتریان

اولین و مهمترین فایده شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما شناخت بهتر مشتریان است. درواقع هر بنگاه تجاری محصولات و خدمات خود را برای مشتریان می‌سازد. با شناخت مشتریان و دانستن خواسته‌ای آنها شرکت‌ها می‌توانند کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و مشتریان خود را راضی نگهدارند.

ایجاد وفاداری در مشتریان

در شبکه اجتماعی بزرگی مانند اینستاگرام با ۷۰۰ میلیون عضو فعال به راحتی می‌توانید نظر مشتریان را به سوی خود جذب کنید و کم کم یاد بگیرید که چگونه کاربران خود را علاقه‌مند به دنبال کردن شبکه خود کنید و حس وفاداری در آن‌ها ایجاد کنید.

اجرای تبلیغات هدفمند با نتایج سریع

اگر یک شبکه‌های اجتماعی فعالی داشته باشید می‌توانید برای محصول خود مشتری جذب کنید. تبلیغات رایگان در شبکه‌های اجتماعی این فرصت را به شما خواهد داد تا بهتر برند خود را معرفی کنید و از همه مهم‌تر با مشتریان تعامل برقرار کنید. شبکه‌های اجتماعی بهترین راه‌حل برای این هستند که تبلیغات خود را به صورت رایگان تست کنید و نتایج آن را به صورت خیلی سریع متوجه شوید و تبلیغات خود را به سمت و سویی ببرید تا بتوانید مشتری جذب کنید. هر کدام از شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی برای برای ایجاد  کمپین‌های تبلیغاتی دارند. به طور مثال اگر قصد ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در linkedin داشته باشید، می‌توانید کاربران خود رابراساس جنسیت، سن، موقعیت مکانی، شغل، مهارت و یا حتی کمپانی فیلتر کنید و یک تبلیغ هدفمند بسازید.

رشد فروش به مرور زمان

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان فروش محصولات خود را به مرور زمان افزایش دهیم و یا مشتریان قبلی را نگهداریم. اگر در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارید مشتریان شما می‌خواهند که حضور داشته باشید و یا حتی وب سایتی برای اطلاع رسانی داشته که هر روز هفته و ۲۴ ساعت روز فعال باشد.

افزایش ترافیک وب سایت و رنک بالاتر در نتایج جستجو

یکی از بهترین و مهمترین فواید استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش ترافیک وب سایت است. یکی از معیارهای اصلی موتورهای جستجو برای امتیاز دادن به وب سایت فعالیت در شبکه ‌های اجتماعی است. در بخش مقالات سئو این وب سایت می‌توانید بیشتر با معیارهای موتور جستجو برای امتیاز دهی به وب سایت ها برای نمایش در نتایج جستجو آشنا خواهید شد.

شناخت رقیبان خود به وسیله شبکه های اجتماعی

در هر حوزه‌ای که به تجارت می‌پردازید ممکن است با رقیبانی روبرو شوید که که بهتر از شما عمل می‌کنند و مشتریان بیشتری دارند. اما با حضور در شبکه‌های اجتماعی مطرح مانند فیسبوک، توییتر و یا اینستاگرام متوجه خواهید شد که چگونه مشتری جذب می‌کنند و راه‌حل تبلیغات آنها چیست.

اشتراک گذاری آسان و سریع محتوا

در عرض چند ثانیه می‌توانید پست خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و کمترین زمان از بارخورد آن خبردار شوید.

تبلیغات در موقعیت جغرافیایی خاص

یکی از ابزارهایی  که در شبکه‌های اجتماعی پیش‌یبینی شده است، ارسال پیام به کاربران یک کشور، استان و یا شهر خاص است. به طور مثال Facebook و Twitter ابزرهایی دارند که با آن می‎توانید به طیف خاصی از افراد با موقعیت مکانی خاص پیام ارسال کنید.

ایجاد ارتباط

در واقع شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای مشهور کردن برند شما نیست و بیشترین هدف آن ایجاد ارتباط بین انسان‌ها است تا با یکدیگر تعامل برقرار کنند، مشکلات اجتماعی جامعه را بیان کنند و یا حتی در بعضی مواقع راه‌حلی برای حل یک موضوع مطرح کنند و به تبادل نظر بپردازند. به طور مثال social media به یک آژانس مسافرتی کمک می‌کند تا با گردشگران ارتباط برقرار کند و به معرفی خدمات خود بپردازد و یا نطرات مسافران را برای بهتر کردن خدمات خود بداند.

از شبکه های اجتماعی برای رشد تجارت خود استفاده کنید. هانت با طراحی سایت گردشگری، شرکتی و شخصی در خدمت شما است.